Warszawska komunikacja miejska szykuje się na największe w ostatnich latach wzmocnienie floty. Dzięki nowym kontraktom z firmą ReloBus na stołeczne ulice wyjedzie ponad sto nowoczesnych autobusów hybrydowych. To inwestycja o wartości przekraczającej miliard złotych, która ma poprawić jakość podróży pasażerów i obniżyć emisję spalin w stolicy.
Zarząd Transportu Miejskiego w Warszawie podpisał z firmą ReloBus dwie dziesięcioletnie umowy na świadczenie usług przewozowych w ramach Warszawskiego Transportu Publicznego. Wartość kontraktów przekracza 1,1 mld zł, a do ich obsługi przewoźnik zakupi 108 nowych autobusów hybrydowych.
Podpisanie umów nastąpiło 16 października 2025 r. i obejmuje dwie części z trzech w postępowaniu ogłoszonym przez miasto pod koniec 2024 roku. Warto przypomnieć, że
pierwszą umowę we wspomnianym przetargu zgarnął Mobilis. ReloBus, który działa w Warszawie już od dziewięciu lat, złożył natomiast najlepsze oferty w zakresie obsługi linii autobusami 9-metrowymi i 18-metrowymi.
Hybrydowa flota z nowoczesnym wyposażeniemKażdy z dwóch pakietów obejmie 54 pojazdy – po równo krótkie (9-metrowe) i przegubowe (18-metrowe). Nowe autobusy będą hybrydowe z systemem Start-Stop, spełnią normę emisji spalin EURO 6e i zostaną wyposażone w komplet systemów zwiększających komfort i bezpieczeństwo pasażerów.
W standardzie znajdą się m.in. system informacji wizualnej, zapowiedzi głosowe, biletomaty oraz radarowy system monitorowania martwego pola, który poprawi bezpieczeństwo pieszych i rowerzystów.
Zgodnie z harmonogramem pierwsze autobusy wyjadą na warszawskie ulice jeszcze przed końcem 2026 roku.
• Autobusy 9-metrowe rozpoczną pracę 26 października 2026 r.,
• autobusy przegubowe 18-metrowe do 1 grudnia 2026 r.
Umowy obowiązują przez 10 lat z możliwością przedłużenia o kolejne dwa.
Jak podkreśla spółka ReloBus w swoim poście na Facebooku, to ważny krok w rozwoju firmy i w dalszej modernizacji warszawskiego taboru autobusowego.